۹/۲۴/۱۳۹۰

از كارافتادگي بيماران هموفيلي در كميسيون هاي ماده 91 قانون تأمين اجتماعي منصفانه نيست


مديرعامل كانون هموفيلي ايران:
از كارافتادگي بيماران هموفيلي در كميسيون هاي ماده 91 قانون تأمين اجتماعي منصفانه نيست 



متأسفانه كميسيون هاي پزشكي تجديد نظر در موارد متعدد با مبنا قراردادن بيماري ارثي بيماران هموفيلي و نسبت دادن معلوليت هاي آنان به بيماران مادرزادي اين كارگران را از يك حق عمومي محروم مي كنند.

احمد قويدل، مديرعامل كانون هموفيلي ايران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: بيماران هموفيلي تحت پوشش كانون تأمين اجتماعي كه آنان را مي توانيم بر اساس متن قانون بيماران هموفيلي كارگر بناميم در رابطه با مشكلات متعددي كه در مسير كار و فعاليت براي آنها به وجود مي آيد در مواردي با تقاضاي از كارافتادگي به كميسيون هاي خاص تعريف شده در اين ماده مراجعه مي نمايند.

وي گفت: براساس متن قانون، اين كميسيون ها وظيفه دارند كه براساس جدول و طبق آئين نامه اي كه به تصويب شوراي عالي آنها رسيده است در رابطه با وضعيت فعلي كارگران از نظر سلامتي اظهار نظر نمايند، متأسفانه كميسيون هاي پزشكي مذكور در موارد متعددي با مبنا قرار دادن بيماري ارثي بيماران هموفيلي و نسبت دادن معلوليت هاي آنان به بيماري مادرزادي اين كارگران را از يك حق عمومي محروم مي كنند.

قويدل تصريح كرد: اساس مراجعه بيماران هموفيلي به كميسيون هاي از كارافتادگي خدمات جسمي است كه با مرور زمان و انجام فعاليت هاي روزانه به آنها وارد مي گردد و اين معلوليت ها نمي تواند شاخص تعريف شده اي براي بيمار هموفيلي باشد.

وي اظهار داشت: موضوع خونريزي هاي اين بيماران اساس بيماري بوده و هيچ كدام از مراجعين به كميسيون هاي از كارافتادگي به دليل هموفيلي بودن، تقاضاي از كارافتادگي ندارند.

وي گفت: هيئت عمومي ديوان عدالت اداري از رأي شماره 79 به صراحت تأكيد نموده است كه در ماده 91 قانون تأمين اجتماعي وظيفه كميسيون هاي بدوي و تجديد نظر پزشكي تعيين وضعيت فعلي بيمار است و اساساً قانون گذار وظيفه اي در رابطه با ذكر تاريخ شروع بيماري شروع بيماري برعهده كميسيون هاي مذكور قرار نداده است.

هیچ نظری موجود نیست: