۱۰/۲۱/۱۳۹۰

بیماران خاص در بسته پیشنهادی مسکن مهر 91 دیده شوند


بیماران خاص در بسته پیشنهادی مسکن مهر 91 دیده شوند



مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به مشکلات بیماران خاص در تامین مسکن، گفت: از وزیر راه و شهرسازی تقاضا داریم در تدوین بسته پیشنهادی مسکن مهر سال 91 ، شرایط تحویل مسکن به بیماران خاص در نظر گرفته شود.

احمد قویدل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: بر اساس اطلاع کانون هموفیلی، بسته پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی در این وزارتخانه در حال تدوین است. از آنجا که متاسفانه حوزه بیماران خاص همواره در حوزه های رفاهی و اجتماعی عملا فراموش می شود، کانون هموفیلی ایران از وزیر راه و شهرسازی تقاضا دارد در تدوین بسته پیشنهادی آن وزارتخانه برای مسکن مهر سال 91 شرایط تحویل مسکن مهر به بیماران خاص همطراز با جامعه معلولین کشور در نظر گرفته شود.

وی افزود: به اعتقاد کانون هموفیلی ایران، تامین مسکن بیماران خاص از جمله نیازهای حیاتی افرادی است که با توجه به لاعلاج بودن بیماری تا آخر عمر نیازمند خدمات درمانی تا 10الی 15 برابر افراد عادی هستند. بی تردید هرنوع ایجاد ثبات در روند زندگی بیماران خاص، تاثیر شگرفی در حفظ سلامتی آنها دارد.

قویدل با بیان این مطلب که اعطای امتیازهای ویژه به بیماران خاص می تواند راهگشای مسیر ازدواج و تشکیل خانواده آنان باشد، ادامه داد: بیماران خاص که شامل بیماران هموفیلی، کلیوی، تالاسمی و ام اس هستند، بر اساس آمار ستاد صدور کارت هوشمد سازمان بیمه خدمات درمانی در کل کشور کمتر از 120 هزار نفر هستند. داروهای این بیماران و بسیاری از خدمات پزشکی آنان با پرداخت یارانه های سنگین توسط دولت تامین می شود. بی تردید ارایه امتیازات خاص به موازات این حمایت بزرگ بستر لازم را برای ایفای نقش اجتماعی این بیماران و بالا رفتن کیفیت زندگی آنان هموار می نماید.

قویدل گفت: ما بطور مشخص پیشنهاد می نماییم در بسته پیشنهادی وزارت راه و شهر سازی برای سال 91 پیش بینی شود که بیماران خاص زن با سن 18 سال تمام و بیماران خاص مرد با سن 20 سال تمام شامل بیماران هموفیلی، کلیوی، تالاسمی و ام اس مجرد و متاهل با معرفی اداره مدیریت بیماریهای خاص و پیوند اعضا بتوانند جهت دریافت مسکن مهر اقدام نمایند. با توجه به روند جاری  برای بیماران خاص دختر متقاضی مسکن ارایه رضایت نامه کتبی پدر و در صورتیکه ازدواج کرده باشند ارایه رضایت نامه همسر الزامی است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: در حال حاضر 200 نفر از بیماران هموفیلی در طرح مسکن مهر هستند که قرار است تا پایان سال واحدهای آنان در شهر جدید هشتگرد در پروژه ارم تحویل گردد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه بر خلاف تفاهمنامه سه جانبه که به امضای شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، شرکت انبوه ساز و بانک مسکن رسیده و تصویر آن در اختیار متقاضیان مسکن است، اخیرا مطالبه وجه در رابطه با نصب آسانسور در واحدها  بر اساس متری 10 هزارتومان را نموده اند. این اقدام موجی از نارضایتی به وجود آورده است که طومار امضا شده اعضای تعاونی به دفتر وزیر و گزارش آن به اطلاع  مدیر عامل شهر جدید هشتگرد رسیده است اما عملا افقی برای حل موضوع وجود ندارد و دستور مستقیم آقای وزیر می تواند کارساز باشد.

مدیرعمل کانون هموفیلی در پایان گفت: انصاف نیست انبوه سازان  در مرحله مزایده و گرفتن پروژه های بزرگ، قیمت  پیشنهادی ساختمان را با آسانسور ارایه کنند و در پایان کار، مسئولین محترم تلاش خود را معطوف به دریافت جداگانه هزینه آسانسور نمایند.

هیچ نظری موجود نیست: