۳/۰۱/۱۳۹۱

موافقت وزیر راه و شهرسازی با واگذاری مسکن مهر به بیماران خاص

موافقت وزیر راه و شهرسازی با واگذاری مسکن مهر به بیماران خاص


مدیر عامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه مسکن، گفت: وزیر راه و شهرسازی با واگذاری مسکن مهر به بیماران خاص موافقت کرد.

احمدی قویدل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در پی مکاتبات کانون هموفیلی ایران با وزیر راه و شهرسازی و تقاضای لحاظ نمودن بیماران خاص در بسته پیشنهادی کارگروه مسکن، خوشبختانه با توجه مسئولانه وزیر و طرح موضوع در جلسه ویژه نمایندگان رئیس جمهور در کارگروه مسکن که بر اساس اصل 127 قانون اساسی توسط رئیس جمهور تشکیل می گردد، این موضوع به تصویب رسید.

وی با اعلام اینکه مصوبات این کارگروه در حکم مصوبه هیئت وزیران است، افزود: برای اولین بار در مصوبات دولت نام بیماران خاص در کنار افراد دارای مشکلات خاص که معمولا شامل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد است، با هدف حمایت از این بیماران دردمند به صراحت قید گردیده است.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران افزود: سازمان بهزیستی با توجه به کثرت مددجو و محدودیتهای بودجه ای صرفا بیماران هموفیلی را که دارای معلولیتهای آشکار خاص هستند تحت پوشش قرار می دهد و تعداد کثیری از بیماران هموفیلی که به علت روش درمان پس از خونریزی عملا از سنین 20 سالگی به بالا مفاصل آنها صدمه دیده و دارای انواع محدودیتهای حرکتی هستند که مانع اشتغال مناسب آنها و یا ایفای نقش اجتماعی آنان است نمی توانند از امتیازهای خاص قانون حمایت از معلولین و دیگر قوانین و مصوبات استفاده نمایند.

قویدل گفت: سازمان بهزیستی تنها مرجع رسمی کشور برای تایید معلولیت است. این سازمان عملا با تایید این معلولیتها به آمار مددجویان خود افزوده و برخی حمایتهای مالی خاص را از مددجویان خود می نماید. در صورتی که اکثریت بیماران هموفیلی کشور نیازمند حمایت قانونی هستند و اساسا نیازی به پرداختهای خاص سازمان بهزیستی نیز ندارند. بهره مندی بیماران هموفیلی از حمایتهای قانونی حوزه معلولیت (بازنشستگی پیش از موعد، استفاده از سهمیه 3 درصد اشتغال، معافیت از سربازی یکی اعضای خانواده)‌ با گواهی معاونتهای درمان دانشگاههای علوم پزشکی و انجمنهای حامی بیماران یکی از راه حلهای توجه اصولی به امور حمایتی بیماران خاص از جمله بیماران هموفیلی است.

وزیر راه و شهرسازی چندی پیش نیز در یک اقدام انساندوستانه و با درک مشکلات بیماران هموفیلی و خانواده های آنان شرط سن و ازدواج را برای بیماران هموفیلی حذف نمود که این اقدام عملا گام بسیار مثبتی برای حل مشکل مسکن بیماران هموفیلی و خانواده های آنان محسوب می شود.


هیچ نظری موجود نیست: