۳/۱۸/۱۳۹۱

راه اندازی مراکز مراقبت جامع هموفیلی در 10 استان کشور

راه اندازی مراکز مراقبت جامع هموفیلی در 10 استان کشور

کارشناس اداره بیماری‌های خاص وزارت بهداشت از راه‌اندازی مراکز مراقبت جامع بیماری هموفیلی در 10 استان کشور در سال جاری خبر داد.

صدیقه حنطوش زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، با اشاره به وجود 7500 بیمار هموفیلی در کشور تصريح كرد: طرح راه اندازی مرکز مراقبت جامع هموفیلی برای 10 استان کشور در سال جاری در نظر گرفته شده است که بازدیدهای خود را از چگونگی وضعیت و نحوه راه اندازی آنها در استان ها آغاز کرده ایم.

وی افزود:‌ با توجه به وضعیت جغرافیایی راه اندازی این مرکز جامع، استان ها می بایست بستر مناسبی داشته باشند و هم اینکه بتوانند استان های همجوار خود را پوشش دهند که درحال حاضر استان های هرمزگان، فارس، گیلان، گلستان، اهواز، تهران، کرمان، بوشهر، زاهدان و کرمانشاه محور هستند.

حنطوش زاده ضمن یادآوری وجود 7500 بیمار هموفیلی در کشور در خصوص زنان باردار نیز گفت: سالیانه حدود 200 خانم باردار برای انجام مراحلPND مراجعه می کنند و افرادی که فرزندان آنها ناقل بيماري یا بیمار باشد فرایندی برای آنها تعریف شده که ختم حاملگی برای آنها صورت گیرد.

وی در همین رابطه بيان كرد: برخی از زنان باردار در مناطق دورافتاده کشور به دلیل مسائل فرهنگی و اقتصادی نیز حاضر به دادن آزمایش هموفیلی نیستند و آنها از دسترس ما خارج اند.

هیچ نظری موجود نیست: