۳/۱۳/۱۳۸۸

رابطه فاكتور 8 كره اي با بنزين يا جومونگ ؟

رابطه فاكتور 8 كره اي با بنزين يا جومونگ ؟
عراق و افغانستان داروهای ايرانی را نمی خرند
با اينكه جواب اداره كل دارو را مايل بودم بدون شرح در معرض ديد خوانندگان قرار دادم . اما حيفم آمد كنجگاوي خود در باره رابطه بنزين و قاكتر 8 كره اي ويك ياد آوري را به خوانندگان ارايه ننمايم. به نظر من رابطه فاكتور 8 بدون تاييديه بين المللي كه اتفاقا به نظر شركت سازنده FDA كشور كره را دارد؟؟ هيچ رابطه اي با بنزين ندارد اما مي تواند با جومونگ مرتبط باشد. در ضمن تيتر دوم بالا هم از بنده نيست از آقاي دكتر عبدالهي مدير كل اداره نظارت بر دارو و غذا است . ايشان هم در متن چنانچه مشاهده مي نماييد مانند بنده از اصطلاح غير تخصصي گواهي هاي بين المللي استفاده كرده اند. "ثبت دارو مراحل دشواری دارد و باید خیلی از گواهی های بین المللی را دریافت کند اما ثبت دارو منجر به پایدار شدن روند صادرات دارو می شود" البته عراق و افغانستان در زمره كشور هاي اروپايي هستند ؟؟؟ و مسئولين آن حق دارند داروهاي بدون تاييديه بين المللي ايراني را مصرف نكنند.. جوابيه اداره دارو مانند خريدشان آنقدر غير كارشناسي است كه نياز به پاسخ ندارد . هر مخاطب عاقلي با اندكي اطلاع از تجارت دارو در جهان درك مي كند كه كشورهايي كه به سلامت مردم خود مسئولانه مي انديشند از ورود داروهاي فاقد تايييه هاي بين المللي به كشورشان خود داري مي كنند. مصاحبه مدير كل اداره نظارت بر دارو را با مهر جهت ياد اوري به نظر خوانندگان محترم مي رسانم.
عراق و افغانستان داروهای ايرانی را نمی خرند
صدور دارو به روش ثبت سرپرست اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت از منتفی شدن صادرات دارو به کشورهای عراق و افغانستان به روش عمده خری یا همان بازرگانی سنتی خبر داد.
دکتر اکبر عبداللهی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر وعده افزایش 10 درصدی صادرات دارویی در سال جاری که از سوی معاون غذا و داروی وزارت بهداشت عنوان شده بود گفت:"رشد محسوسی در افزایش صادرات دارو نداریم و تلاش بر رسیدن به رقم 10 درصد برای سال جاری است. پیش از این و در اوائل سال جاری دکتر رسول دیناروند معاون غذا و داروی وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که در حال حاضر 95 درصد نیاز دارویی کشور در داخل تامین می شود گفته بود که تلاش می کنیم امسال سهم صادرات دارو را نسبت به سال 86 به میزان 10 درصد بالا ببریم.
سرپرست اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که امروزکشورها از روش بازرگانی قدیمی برای تامین داروهای مورد نیاز خود استقبال نمی کنند افزود: "دنیا به سمت ثبت دارو می رود و افغانستان و عراق نیز که قبلا به صورت روش بازرگانی عمده خری از ایران دارو تهیه می کردند،روال ثبت دارویی را شروع کرده اند. عبداللهی با اشاره به اینکه در 7 ماهه اول امسال 32 میلیون دلار صادرات دارو داشته ایم گفت:"این وضعیت نشان می دهد که افزایشی در صادرات دارو نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نداشته ایم." وی از آغاز مراحل ثبت دارو در کشورهای یمن، اردن، عربستان و... خبر داد و افزود: "ثبت دارو مراحل دشواری دارد و باید خیلی از گواهی های بین المللی را دریافت کند اما ثبت دارو منجر به پایدار شدن روند صادرات دارو می شود"
سرپرست اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر یک قلم دارو در کشور تولید می شود که سالانه 40 میلیون دلار فروش دارد و اگر این دارو ثبت شود جهش بزرگی در صادرات دارو خواهیم داشت بر اساس اعلام معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، میزان صادرات دارو طی سالهای 84 تا 86 حدود 200 میلیون دلار بوده است. 12/9 /87

هیچ نظری موجود نیست: