۵/۰۷/۱۳۸۸

درخشش چشمگیر مرکز درمان جامع هموفیلی ایران در کنگره آمریکا

درخشش چشمگیر مرکز درمان جامع هموفیلی ایران در کنگره آمریکا

مدیرعامل کانون هموفیلی از درخشش چشمگیر مرکز درمان جامع هموفیلی ایران در بیست و دومین کنگره جهانی بیماریهای خون ریزی دهنده (هموستاز) و بیماریهای لخته شدن خون (ترومبوز) در آمریکا خبر داد و گفت: بخش ژنتیک این مرکز با ارائه 101 مورد از موتاسیون های فاکتور 8 که شناسایی آنها کمک قابل توجهی به تشخیص قبل از تولد جنین هموفیلی می کند، توانست مورد توجه محافل علمی دنیا قرار بگیرد.

احمد قویدل در گفتگو با خبرنگار مهر به دستاوردهای حضور نمایندگان جامعه هموفیلی ایران در این کنگره پرداخت و اظهارداشت: در بیست و دوم دومین کنگره جهانی "ترومبوز و هموستاز" که با حضور 7600 نفر از متخصصان و پژوهشگران سرشناس خون از سراسر دنیا در شهر بوستون آمریکا برگزار شد، آخرین دستاوردهای علمی در زمینه بیماریهای خون ریزی دهند و بیماریهای لخته شدن خون ارائه گردید.

وی با عنوان این مطلب که برای شرکت در این کنگره می بایست مقالات ارائه شده امتیاز اولیه را کسب نمایند افزود: مرکز درمان جامع هموفیلی ایران متعلق به کانون هموفیلی با ارائه چند مقاله در این کنگره شرکت نمود که سه مقاله از بخش آزمایشگاه ژنتیک و یک مقاله از بخش آزمایشگاه انعقاد به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

قویدل ادامه داد: بخش ژنتیک با ارائه 101 مورد از موتاسیون های فاکتور 8 و 12 مورد فاکتور 9 و 2 مورد بیماری "ون ویلبراند"، موتاسیون های جدید را شناسایی نموده است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی آنها کمک قابل توجهی به تشخیص قبل از تولد جنین هموفیلی می کند ، افزود: نکته مهم آن است که در اکثر محافل علمی دنیا تا کنون شناسایی 2 یا 3 مورد از این نوع موتاسیون ها افتخار بزرگی محسوب شده و از نظر علمی قابل توجه محافل علمی دنیا قرار می گیرد.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: شناسایی 101 مورد موتاسیون فاکتور 8 موفقیت بسیار بزرگی است که با کار تیمی و جمعی آزمایشگاه ژنتیک مرکز درمان جامع هموفیلی ایران صورت گرفته است.

قویدل با عنوان این مطلب که متخصصان حاضر در این کنگره از درحات علمی بسیار بالایی برخورداربوده اند و اغلب آنان از برندگان جایزه نوبل هستند، افزود: هیئت داوران این کنگره بدون اطلاع از نام صاحبان مقالات و نام کشور شرکت کننده درباره مقالات داوری و نتایج آن را اعلام می کنند.

وی گفت: دکتر فریدون اعلاء پدر جامعه هموفیلی ایران و مدیر علمی مرکز درمان جامع هموفیلی ایران در این کنگره در کنار کارشناسان ایرانی شرکت نموده بودند.

قویدل با اشاره به امروز به عنوان ششمین روز از هفته حمایت از بیماران هموفیلی که روز شناسایی ناقلین و پیشگیری از تولد هموفیلی در صورت موافقت والدین است، افزود: جامعه هدف این مناسبت، مادران بیماران هموفیلی که در سن باروری هستند، فرزندان دختر مردان هموفیل و خواهران بیماران هموفیلی هستند.

وی گفت: از نظر اخلاقی کانون هموفیلی ایران معتقد است ضمن فراهم کردن تمامی امکانات برای مادرانی که جنین هموفیلی تشخیص داده می شود، برای هر نوع تصمیم گیری باز هم تصمیم نهایی بر عهده والدین است واخیرا شاهد بوده ایم که درصد بسیار اندکی از والدین با تولد فرزند خود با بیماری هموفیلی موافقت نموده اند.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران در پایان گفت: این امر مباحث اخلاقی نوینی در جامعه هموفیلی ایران مطرح نموده است که امیدواریم با کمک کارشناسان به درستی آن را اشاعه دهیم.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

ممنونیم ولی امیدوارم که بزرگنمایی نکرده باشید

قويدل گفت...

قويدل : هر آنچه در اين وبلاگ مي خوانيد عين حقيقت است و مي توانيد جهت كسب اطلاعات بيشتر از مركز درمان جامع در تقاطع خيابانهاي فلسطين و زرتشت بازديد فرمائيد.

ناشناس گفت...

بیماران هموفیلی نیاز به فاکتور بیشتری دارند /در حال حاضر در شهرستان ها تعداد سهمیه ها بسیار کم است/

ناشناس گفت...

سلام
یکی از بیماران هموفیل هستم درد دلی داشتم فکر نکنم وقت داشته باشی بخونی گفتی اینایی که نوشتی عین حقیقته ولی یه سری دیگه حقیقت
اینم حقیقته که چند وقتیه داروخانه فاکتور داره ولی به بیمارا نمیده و وقتی که ازشون میپرسیم چرا میگن دستور آقای قویدله اینم حقیقته که ما باید اینجا درد بکشیم تا شما به سفر های خارجیتون برید و وقتی ما به دفتر شما میایم و یه سوالی داریم تحویلمون نمیگیری جواب سر بالا میدی یا حتی مارو مسخره میکنی اینم حقیقته که دولت و خیرین به هموفیلیا خیلی میرسن ولی همه امکانات به دست شما میرسه اینم حقیقته که یه سری از خانواده های هموفیل به بقیه تسلط پیدا کردن و فقط دارو امکانات به تعداد معدودی که شما ها باها شون حال کنید میرسه و بقیه هم که از نظر شما آدم نیستن اینم حقیقته که پرستار در مانگاه به دلایل نا معلومی میاد میشه مسئول امور حقوقی حالا چه ربطی داره حتما توو چوپان میدونیداینم حقیقته که کانون شده برا شما محل در امد برید عوض کنید اسم کانون حمایت از بیماران هموفیل و بزارید کانون حمایت از تعدادی از بیماران و فامیلای بیماراو احیانا پرستارای حقوق دان جیگول
دست از این کاراتون بردارید از خدا بترسید>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
این نظرو انتشار نمیدی میدونم چون جواب درستی واسه کارات نداری

ناشناس گفت...

سلام
اقای قویدل من بیمار هموفیل هستم 25 سالمه بخوام ختنه کنم کجا مراجعه کنم مفصل توضیح دهید مطمئنم سوال خیلی هاست اسم جاهایی کا برم وچیکار کنمو بنویسید