۳/۱۵/۱۳۸۶

پيشگيري از تولد هموفيلي سياستي خردمندانه و عاقلانه و وظيفه سازمانهاي بيمه گر

بيماري هموفيلي هزينه هاي بسيار گزافي را به سازمانهاي بيمه گر تحميل مي نمايد . خردمندانه است سازمانهاي بيمه گر با بررسي دقيق راه كارهاي پيشگيري از تولد اين نوع بيماران دير درمان و از جمله هموفيلي بخشي از خدمات خود را معطوف به مراحل پيشگيري از بروز بيماري نمايند.سازمان تامين اجتماعي توانسته است به پشتوانه توانايي هاي اين سازمان تسهيلات بسيار مناسبي براي اين امر پيش بيني نمايد. بي ترديد هرگام جديد جديدي در اين راه سرمايه گذاري براي آينده بهتر است .
خوشبختانه بخش مهمي از آزمايشهاي ژنتيك در حوزه هموفيلي تحت پوشش بيمه خدمات درماني است كه با بازنگري مجدد اختصاص تسهيلات بيشتر نقش مهمي در پيشگيري از تولد بيمار هموفيلي دارد .
با توجه به اينكه شعار اصلي سازمان بهداشت جهاني مشخصا" توجه كشورهاي جهان را به اهميت سرمايه گذاري در بخش سلامت معطوف نموده است . مستدعي است در استقبال از اين شعار خردمندانه به علت آنكه بيماري هموفيلي از طريق زنان منتقل و مردان به آن مبتلا مي شوند، ترتيبي اتخاذ فرمائيد كه :
1- دختران و زنان ناقل بصورت انفرادي مانند بيماران خاص تا پايان سن باروري تحت پوشش بيمه قرار گيرند و اعضاي خانواده از كارت بستري بيمه جهت تامين نظر قانونگذار استفاده كنند .
2- كليه فرانشيز آزمايش هاي ژنتيك دختران و زنان هموفيلي حذف شود .
3- فرانشيزهاي سهم بيمه شده در رابطه با نمونه برداري از جنين توسط سازمانهاي بيمه گر تقبل شود .
4- امكان بيمه انفرادي خواهران بيماران هموفيل كه مشكوك به ناقل بودن هستند . از سن 15 سالگي فراهم و در صورت ناقل بودن تا پايان سن باروري تداوم يابد .
5- هماهنگي و ا تخاذ سياستهاي مشترك توسط سازمانهاي بيمه گر ديگر در رابطه باجلوگيري از تولد هموفيلي تامين شود .


هیچ نظری موجود نیست: