۱۰/۲۶/۱۳۸۶

از حق الوكاله پرونده 974 نفر چه خبر :


از تاريخ 11/6/85 كه مبلغ 439/411/299/15 ريال از مبلغ محكوم به حكم دادگاه هموفيلي ها با دليل ابهام در موضوع حق الوكاله به صندوق سپرده دادگستري سپرده شد كمتر كسي فكر مي كرد با وجود يك حكم قطعي و لازم الاجرا پرداخت حق بيماران پس از گذشت 11ماه ميسر نگردد. آنچه كه در قوانين از آن به عنوان رفع ابهام ياد شده است نهايتا مكاتبه اي است كه بين قاضي اجرا و قاضي دادگاه صادر كننده حكم انجام مي پذيرد. به راستي يك بررسي ساده چگونه تا كنون معطل است و يا از همه مهمتر اظهار نظر قاضي مرجع صدور حكم كه به صراحت در رابطه با قابل پرداخت بودن اين مبلغ به خواهان ها دستور داده معطل و پرونده بيماران بين دو مجتمع دست به دست و سرگردان مي شود ؟ هنوز كه هنوز است پاسخ اين سوالات را به درستي نمي دانيم. مي گويند واحد نظارت و پي گيري قوه قضائيه قرار است در اين رابطه تحقيق نمايد. بسيار اميدواريم اين رسيدگي انجام شود. متاسفانه مسئولين محترم واحد اجراي احكام اين نكته را فراموش كرده اند كه ابهام آنها در رابطه با پرداخت حق الوكاله در قسمت دوم پرداخت ها ايجاد شده و در مرحله اول واريز كل مبلغ به حساب خواهان ها نه با استدلال ابهام در مبلغ حق الوكاله بلكه بي اطلاعي از رابطه مالي وكيل و موكل به حساب بيماران واريز گرديده بود. مسئولين واحد اجراي احكام اشاره اي به اين حقيقت بزرك ننموده و در نامه نكاري هاي خود به گونه اي رفتار مي نمايند كه از ابتدا در رابطه با حق الوكاله ابهام داشته اند. به هر حال رئيس مجتمع صدر عوض شده است . با دستور رئيس كل دادگاه هاي عمومي و انقلاب واحد اجراي احكام مجتمع قضايي صدر موظف گرديده حكم دادگاه را كامل اجرا نمايد. نامه مذكور به شرح زير بوده است :

جناب آقای رضوانی
سرپرست محترم مجتمع قضائی شهید صدر
با ابلاغ سلام
احتراماً؛ بنا به ضرورت و به منظور رسیدگی به جرائم خاص کارکنان دولت شعب 1057 – 1059 – 1060 – 1083 – دادگاههای عمومی (جزائی) تهران در محل ستاد دادگاههای عمومی و انقلاب تهران مستقر و مشغول فعالیت می باشند طی سنوات گذشته بر اساس تصمیمات مدیران وقت قرارهای تأمین و اجرائیه‌های شعب مذکور جهت اجراء به آن مجتمع ارسال و متعاقباً اجرا می‌گردید اخیراً مشاهده می‌شود پرونده‌های اجرائی جهت ادامهء عملیات اجرائی به اجرای احکام مجتمع قضائی شهید بهشتی ارسال می‌گردد که رویه اخیر موجبات نارضایتی ارباب رجوع را فراهم آورده با اعلام مراتب خواهشمند است به سرپرست محترم اجرای احکام مدنی ابلاغ فرمائید عملیات اجرائی پرونده‌های قبلی در همان مجتمع ادامه و از ارسال آن به مجتمع قضائی شهید بهشتی خودداری نمایند چنانچه در اجراء آراء با ابهام مواجه یا مطابق قانون اجرای احکام مدنی اتخاذ تصمیم دادگاه صادر کننده رأی ضرورت داشت مراتب به شعبهء مربوطه اعلام تا حسب مورد اتخاذ تصمیم نمایند. /ج
احمدی
رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب تهران
86/13074/ك.د 13/9/86

رونوشت:
1 - جناب آقای جلیلی سرپرست محترم قضائی شهید بهشتی جهت اطلاع و اقدام.
2 – جناب آقای شاه حسینی معاون محترم قضائی و اجرای احکام رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب تهران جهت نظارت بر اجرای صحیح دستورالعمل و ارائه راهکار جهت اجرای احکام مدنی دادگاههای کارکنان دولت
3 – روسای محتر شعب 1057 – 1059 – 1060 – 1083 – دادگاه عمومی (جزائی) تهران جهت اطلاع، ضرورت دارد در خصوص اجرائیه‌ها و قرارهای تأمین که صادر می‌گردد با هماهنگی جناب آقای شاه حسینی اقدام گردد.
4 – سرپرست محترم اجرای احکام مدنی مجتمع قضائی شهید صدر عطف به نامهء شمارهء 84/825/ج مورخ 30/8/86 ضمن اعاده پرونده اجرائی کلاسهء 84/825/ج لازم است نسبت به ادامهء عملیات اجرائی اقدام نمایند.

هیچ نظری موجود نیست: